ELEKTRONİK İMZA İŞLEMLERİ

Çağrı merkezi, kurumsal başvurularla ilgili soru ve taleplerin karşılanması için kurum iletişim noktalarına, sertifika işlemleri için sertifika sahiplerine hizmet vermektedir. KAMU SM Çağrı Merkezi hafta içi 08:00 - 20:30 saatleri arasında hizmet vermektedir.

Teklif isteği, sipariş, sipariş onayı, satış, ödeme ve faturalandırma işlemleri için lütfen KAMU SM çağrı merkezi ile iletişime geçiniz.

Çağrı Merkezi Telefon Faks E-posta Adres
444 5 576 +90 262 648 18 18 - Dahili +90 262 648 18 00 bilgi@kamusm.gov.tr Kamu Sertifikasyon Merkezi
TÜBİTAK Yerleşkesi
P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ

KURUM PERSONELİNİN YAPMASI GEREKENLER

Kurum personelinin, Kamu Sertifikasyon Merkezinin vermiş olduğu nitelikli elektronik sertifikayı kullanabilmek için yapması gerekenler aşağıdaki gibidir.

  1. İlk olarak E-İmza Başvuru Talep Dilekçesini () doldurarak bağlı olduğunuz Bilgi İşlem Müdürlüğüne göndermeniz gerekmektedir.
  2. Kamu SM tarafından personelin mail adresine "Başvuru Formu Erişim Parolası" olan bir mail gönderilir.
  3. Bu parola ile https://basvuru.kamusm.gov.tr adresinden kurum personeli Nitelikli Elektronik Sertifika Başvurusunu (yardım dokümanı) yapar.
  4. Başvuru sonucunda oluşan başvuru dokümanını yazıcıdan çıkartır, imzalar ve kurumunda yetkili birime teslim eder.
  5. Kurum yetkilisi bu başvuru dokümanını Kamu SM'ye gönderir.
  6. Kamu SM, kendisine gönderilen başvuru dokümanındaki bilgiler doğrultusunda kurum personelinin sertifikasını üretir ve personelin belirtmiş olduğu adrese gönderir.
    Kamu SM gönderi numarasını SMS ve e-posta ile personele bildirir. Kurum personeli kendisine teslim edilecek sertifikanın nerede olduğunu bu adresten takip edebilir..
  7. Sertifikasını teslim alan kurum personeli, Sertifikamı Aldım Ne Yapmalıyım? dokümanındaki adımları takip ederek, sertifikasını kullanmaya başlayabilir.

Elektronik İmza Kart Okuyucu (Token) Talepleri İçin

  1. E-İmza Kart Okuyucu talepleri için Adliye veznesine "Kart Okuyucu Bedeli" olarak 20.00 yatırmak ve ilgili dekontu Bilgi İşlem Müdürlüğü'ne teslim etmek gerekmektedir.
Ödeme Yeri
Adliye Veznesi
Kart Okuyucu Bedeli
20.00
HIZLI ERİŞİM
T.C. Adalet Bakanlığı Ankara Adliyesi Resmi Web Sitesi © 2017 Tüm Hakları Saklıdır. →AA Bilgi İşlem Müdürlüğü←